Wednesday, November 24, 2010

yuna - penyanyi genit yang sangat aku suka...


yuna. dulu aku tidak mengenali macam mana rupa dia. waktu lagu dan sebenar sangat hangat di corong radio. aku ni memang suka lagu-lagu yang berentak jazzy. lantak pi lah. ada suara sumbang berkata-kata ..:eiiii..apa bestnya dia. lagu dia pun tak best. whose care what i like. hahahahaha...


bagi aku lagu dia menyentuh perasaan ku.sehingga setiap akli aku dengar bait-bait lagu tu. aku memang akan teringatlah arwah mak. sukar nak diluahkan mcm mana rasa kehilangan mak. tapi dengan lagu tu semua begitu jelas. CINTA SEMPURNA.


bagi aku dia seorang yang kreatif, merendah diri, dan juga tahu apa yang dia mahu. sebab itu bagi aku, lagu-lagu dia sangat sesuai dengan tone suara dia. tone suara dia memang sedap. sebenarnya dia memiliki raut wajah yang sederhana, gadis biasa. kemelayuan. kerana kesederhanaanlah. membuatkan lagu-lagunya bila didengar amat sederhana, ringan dan mudah diterima. tetapi dalam kesederhanaan itu sebenarnya ada getar kehebatan disitu. cuma orang yang boleh merasai sahaja yang boleh capai nikmat kepuasan mendengar itu sampai ke tangkai hati. woop!woop! bahasa puitis tu derr...


bagi aku. dia boleh dijadikan contoh yang baik untuk artis-artis baru. malah remaja-remaja sekarang ini, kalau nak ikut arus zaman, atau nak jadikan artis sebagai idola, harus pandai menilai dari segi mentaliti dan juga personaliti seseorang artis itu. so either u like it or not. i like....

Yuna - Cinta SempurnaAku manusia lemah
Selalu terjatuh
Berbeda aku darimu
Kau berdiri teguh
Aku serba tiada
Aku kekurangan
Dan bila kau tiba
Aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
Tak mampu 'tuk menanggung
Sebuah cinta sempurna
Darimu
Darimu ohhh

Bukan aku tak pernah
Mengerti dirmu
Ku sanjung setiap
Kata cinta kau berikan aku
Hilangkan rasa itu
Akhirkankan semua
Dan bila kau sedar
Aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
Tak mampu 'tuk menanggung
Sebuah cinta sempurna
Darimu
Darimu ohhh
Darimu ohhh

GADIS SEMASA
Oh begini rasanya cinta
Bila diagung-agungkan kuasanya
Dan aku begitu naif untuk dirimu
Kerna usia

Oh sekarang bukannya masa
Untuk kau ungkit lagi salah siapa
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu

Korus
Bukalah mata oh
Yang selama ini kau pejamkan
Dan lihatlah diriku

Buanglah buanglah
Buang curiga yang telah lama kau simpan
Yang mungkin memudaratkan mu

Aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu menyanyangi diri mu

Kau mahukan gadis semasa
Yang bisa memberikan kau segalanya
Dan engkau tak mampu melihat
Apa yang ada di depanmu

Kau mahukan perubahan dunia
T

Oh begini rasanya cinta
Bila diagung-agungkan kuasanya
Dan aku begitu naif untuk dirimu
Kerna usia

Oh sekarang bukannya masa
Untuk kau ungkit lagi salah siapa
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu

Korus
Bukalah mata oh
Yang selama ini kau pejamkan
Dan lihatlah diriku

Buanglah buanglah
Buang curiga yang telah lama kau simpan
Yang mungkin memudaratkan mu

Aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu menyanyangi diri mu

Kau mahukan gadis semasa
Yang bisa memberikan kau segalanya
Dan engkau tak mampu melihat
Apa yang ada di depanmu

Kau mahukan perubahan dunia
Tetapi pada aku kau sama saja
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu

Ulang Korus 2x
Aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu menyayangi dirimu

Oh aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu menyayangi diri
Terlalu menyayangi diri
Terlalu menyayangi dirimu

etapi pada aku kau sama saja
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu

Ulang Korus 2x
Aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu menyayangi dirimu

Oh aku memang begitu
Tetap seperti dahulu
Terlalu menyayangi diri
Terlalu menyayangi diri
Terlalu menyayangi dirimu

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...