Tuesday, January 3, 2012

KAWAN-KAWAN LAMA DARI FSP-UITM SHAH ALAM (1999-2002), IJAT,KAK IDA & CICI


30 DEC 2011-9 MALAM, RESTOREN DARUL EHSAN, SEK 11, SHAH ALAM, SELANGOR
perjumpaan sahabat lama sewaktu di fakulti seni persembahan uitm shah alam. bersama ijat, kak ida dan cici.
rasanya menghitung waktu tak sabar nak berjumpa mereka semua. lebih kurang 8 tahun kami tidak berjumpa each other selepas konvo pada tahun 2003. waktu dulu fizikal dan mental kami sangat berbeza dari sekarang ini. rasanya tak cukup waktu yang ada, coz aku datang lewat sedikit. ermmm....

sambil makan dan sambil bercerita, kisah dulu dan kisah sekarang ni. anak-anak pun buat hal masing-masing. hehehehe...terbayang kalau ramai lagi yang hadir, mesti gamat tempat ni. yelah kami ni di kira puak-puak kecoh jugakan. heheheh.....

waktu ini terimbau juga saat bersama di fakulti. macam-macam cerita, ragam dan hal lah. menitis air mata sekejap bila sampai di rumah. sangat2 rindu dengan rakan-rakan yang lain. nani, dekja, honda, achu, faris, awe, abro, zila, wati sedih, wati , mek, kak maya, kak eiza, kak n, siti K,lenny, kak elis, abg rizal, abg amran, wadi, oda, ayang, wah...sape lagi ni..? mcm ada yg tertinggal je ni...ketuk2 kepala, x ingat juga.

siapa sangka, cici yang kahwin dulu sebelum tamat belajar, akhirnya sudah menjadi seorang suri rumah yang kira berjaya. kerana dimurahkan rezeki dengan empat orang cahaya mata yang comel. walaupun ada dugaan dengan anak keduanya yang mengalami sindrom idd, aku rasa dia tetap ibu yang terbaik buat anak-anaknya dan isteri yang hebat. bukan senang untuk melahir dan membesarkan anak yang ramai. tapi aku lihat dia ceria, dan cara dia menceritakan keletak anak-anaknya, bersinar mata dia, dan sangat menarik.

kak ida, dulu gadis genit yang nampak lesu jer. hehehe...sorry kak ida. dulu kak ida sangat kurus ke hulu ke hilir dengan zila. mana zila pergi ek? sekarang ini, agak gebu, nampak wajahnya berseri-seri dan manis. maybe kerana pengaruh cinta sang teruna, hehehe....nanti jemput yer, kami makan nasi minyak. dulu kak ida bekerja di syarikat penerbitan, siapa sangka sekarang ini kak ida dan kawannya dah buka syarikat penerbitan sendiri. walaupun kecil. aku rasakan langkahnya sudah besar berbanding kami semua yang masih makan gaji. title pengurus tu dah lama menjadi idaman kami, tapi kak ida dah dapat dulu dah..heheh...syukur alhamdulillah. kami mendoakan agar terus berjaya dan mendapat kebahagian yang di impikan.

ijat pula...wah ni banyak nak cerita. sahabat yang paling akrab dengan saya. walaupun apa yang orang cakap tentang dirinya. bagi saya, dialah sahabat baik saya. kami dulu di kelas yang sama dalam beberapa subjek. dialah sahabat yang banyak menghulurkan bantuan dengan kenderaannya...orangnya baik dan tidak kedekut. hehehe......Terbaik!!!!....sekarang dia sudah terbang ke bumi Australia. merantau terus di sana. dari dulu ijat memang bagus dalam PR. akhirnya itulah rezeki dia,bekerja di dalam bidang sales dan juga marketing. jika di hitung-hitung tak ramai rupanya batch kami yang masih setia dengan bidang yang kami pelajari dulu. cuma wati, fariz, ika, lenny,honda dan budak2 degree. yang lain semua dah di luar bidang. hehehhe...tapi satu jelah bidang yang kami masih sama.....vokal kami, gaya kami bercakap dan kamera, masih sama seperti dalam bidang. yelah...kami dulu belajar kelas lakonan, vokal. hehehe...sambung cerita pasal sahabat saya seorang ini. dia seorang yang sentiasa ceria, walaupun ada masalah...senyum dan senyum....sebab itu dia disenangi orang. kini dia sudah jauh merantau....sudah susah nak berjumpa dna bersembang... saya doakan, dia menjumpai kebahagian yang lebih terjamin dunia dan akhirat.

apa pun...bagi saya semua kawan-kawan saya telah berjaya dan bahagia. memori ini akan sentiasa terpahat di minda saya. terima kasih di atas pertemuan ini. semoga ada lagi perjumpaa akan datang. dan semoga semuanya hidup sihat sejahtera dan dilindungi Allah selalu.

2 comments:

5th_E Taib said...

kite pulak menitik air mata. huhuhuhu

siti ramzan binti mohamad (kuntum) said...

HEHEH......LAU DAPAT JUMPAKAN SEMUA BATCH 1 DGN LECTURE, MAU NAGIS KUAT2. HARI TU JUMPA CIK DIDA PUN, RASA SEBAK JUGA......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...