Monday, May 2, 2011

hargai atau tidak

mengapa penyesalan di luahkan bila semuanya telah berlaku. telah berlalu. untuk apa dtangisi jika keputusan telah dilakukan.
mengapa perlu ditanya beruang kali setelah kamu menjawabnya.
sukar bukan apabila telah membuat keputusan, tapi adakah sesukar sebelum berfikir untuk sesuatu sebelum berlaku. kita memang tidak boleh melawan takdir. tetapi kita boleh memohon dan berusaha untuk mengelak sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku.
adakah Allah begitu kejam dengan hambanya.TIDAk! tetapi kita manusianya sentiasa kejam dengannya, dengan manusia lain dengan mahkluk yang lain juga.

so nape perlu sesal dengan keputusan yang telah dilakukan. jika kamu tidak mahu menghargai apa yang kamu sepatutnya hargai dalam hidup kamu dulu. kenapa sekarang kamu mahu menyatakan rasa menghargai dan dihargai.

p/s " pada teman-teman hargai apa yang kamu ada skrg ini dng syukur. syukur kamu ada rumah walaupun kecil, ianya lebih baik dr duduk bawah jambatan ataupun menumpang rumah org. hargai keluarga yg kamu ada skrg ini, ianya lebih baik bila sudah kehilangan atau pun bersama insan lain yang tidak menghargai anda, hargai teman-teman anda, apa saja yg kamu miliki skrg anggapla kamu bertuah walaupun sederhana ataupu sikit. kerana ujian mereka yang kaya raya lebih banyak dari kita yang ada dan tiada ini. hargailah merea yang patut kamu hargai . jgn menyesal dikemudian hari degan menyalahkan diri sendiri ataupun org lain.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...